Alles over begeleiding bij afvallen bij de Afweging

Lees op deze pagina alles over de begeleiding bij afvallen die De Afweging jou kan bieden. Gebruik de knoppen hieronder om snel te scrollen.

De gedachte erachter... of er vóór

Afvallen met blijvend resultaat in Amsterdam IJburg Voorgoed van je overgewicht af in Amsterdam Afvallen met blijvend resultaat op IJburg

Afwegen & kiezen

 

Geen nietszeggende naam.. De Afweging!

Je kunt het letterlijk nemen: iets afwegen om erachter te komen hoe zwaar iets is . Maar figuurlijk betekent ‘dingen tegen elkaar afwegen’ dat je de voor- en nadelen tegenover elkaar zet en gaat optellen wat zwaarder telt; de voordelen of de nadelen. 

Zo is het ook met afvallen en fitter worden. Jouw huidige manier van leven heeft veel voordelen anders zou je niet doen wat je doet, toch? Maar ook nadelen, want je bent op deze site en je wilt kennelijk iets aan je lichaam, gewicht of fitheid verbeteren.

Denk er maar eens rustig over na. Wat ben jij bereid te veranderen om jouw doel te bereiken (gezonder, slanker, fitter worden, vul maar in)? Welke keuzes ben jij bereid te maken?

Kies wat bij je past

Dit kunnen kleine dingen zijn als suiker in je koffie vervangen door een zoetje of je tussendoortjes vervangen door fruit. Dit kunnen ook grotere dingen zijn als 2 keer per week op de fiets boodschappen doen i.p.v. met de auto of nu eens echt die yogalessen weer oppakken. En wat voor de één een kleine stap is, is voor de ander juist een enorme opgave. 

Binnen mijn werkwijze ga ik voor iedere cliënt en met iedere cliënt op zoek naar een persoonlijk afslankplan. Hierin zorg ik dat je met de best passende aanpassingen het meeste resultaat kan behalen. Dit wordt jouw plan! Ik kan niet voor jou bepalen wat jij bereid bent anders te doen of op te geven, dat kan je alleen zelf. 

Ik kan je natuurlijk wel helpen je aan je plan te houden of het plan in overleg met jou bijstellen als dat nodig blijkt. 

Dat is mijn werkwijze, met als doel verantwoord afvallen.

Lydeke, jouw gewichtsconsulent

Afvallen met blijvend resultaat in Amsterdam IJburg Voorgoed van je overgewicht af in Amsterdam Afvallen met blijvend resultaat op IJburg
  • Als ervaringsdeskundige ...

  • Met kennis van het menselijk lichaam ...

  • En passie anderen te helpen met afvallen en fitter worden ...

  • Was het slechts een kwestie van optellen tot gewichtsconsulent!

Ervarings-deskundige begeleiding

Goed dat je rondkijkt op deze website. Ik ben Lydeke, 37 jaar, oprichter van De Afweging en gewichtsconsultent. 

Ik ben wat je kunt noemen een laatbloeier. Ik was er  helaas  wel vroeg bij als het gaat om gewichtsproblemen. Op mijn 10de woog ik 64 kilo. Toen goed voor een BMI van 29.  Mijn BMI is nu 22,5 wat past bij een gezond gewicht.

Ik weet hoe overgewicht je leven kan beïnvloeden. Als ik een ernstig te dik kind zie raakt me dat nog steeds. 

Ook weet ik hoe je het obesitas-beest kan verslaan. Niet met pillen of crash-diëten, maar met een handjevol wijzigingen in je eetpatroon, je relatie met eten, je beweegpatroon en je relatie met bewegen. Dit werkt als je 30 kilo wilt afvallen maar ook als je net even strakker wilt worden.

Ieder mens is anders en ieder lijf is anders. Door goed naar jou te luisteren, naar wat jij wilt en waar jij tegenaan loopt ontstaat een persoonlijk advies. Hiermee kan jij jouw afslank of ‘gezonder eten’ doelen wél behalen. en behouden. Tijdens een vrijblijvend en gratis kennismakingsgesprek leer ik jou graag beter kennen om te zien of ik jou verder kan helpen.

Strijd tegen de kilo's

Overgewicht en de strijd daartegen zal altijd onderdeel van mijn leven blijven. Noem het aanleg, maar overeten en daarmee dus overgewicht, ligt altijd op de loer. 

Helaas zie ik deze strijd, in meer of mindere mate, bij bijna iedereen om mij heen. We leven in tijden van voedsel-overvloed. Dit terwijl ons lichaam tijdens ons bestaan als jager-verzamelaar juist heeft geleerd efficiënt om te springen met de calorieën die het binnenkrijgt om zo te kunnen overleven in tijden van regelmatige voedsel-schaarste.

In onze westerse maatschappij is daarom bijna iedereen gevoelig voor overgewicht. Dit komt door ons efficiënte lichaam en het ruime aanbod aan relatief goedkoop, makkelijk en verslavend-lekker eten. Daarnaast hoeven de meesten van ons bijna niet te bewegen als ze daar geen zin in hebben. Hooguit 10 vingers en hun rechtervoet.

Gratis E-Book: 6 stappen naar je streefgewicht

Beter voorkómen

Na mijn studie biomedische wetenschappen heb ik 10 jaar in het laboratorium en in de farmaceutische industrie gewerkt. Ik werkte indirect  en achter de schermen aan het beter maken van mensen door bij te dragen aan betere medicijnen.  Ik maakte mensen beter die ik zelf  nooit zou tegenkomen …..

Daarnaast ben ik gaan inzien dat we te snel naar medicijnen grijpen in plaats van preventief of curatief met leefstijl aan de slag te gaan. Onze gezondheidszorg wordt onbetaalbaar en ik besefte heel goed dat ‘mijn medicijnen’ daar behoorlijk aan bijdragen. 

En nu dan?

in 2019 volgde ik de opleiding tot BGN-Gewichtsconsulent. In eerste instantie uit nieuwsgierigheid maar ik besefte al vrij snel dat ik hier mijn werk van wilde maken! Door mijn achtergrond in de biologie liep ik vrij makkelijk door de opleiding heen. Het is een veld dat continue in beweging is, net als ik zelf. 

Het leukste aan dit vak? Onderdeel zijn van het verander-traject waar cliënten doorheen gaan. Met hen hun opluchting voelen omdat ze het probleem van overgewicht of zich niet fit voelen onder controle beginnen te krijgen.

Lydeke Schimmel, MSc

Gewichtsconsultent

Praktische info

Afvallen met blijvend resultaat in Amsterdam IJburg Voorgoed van je overgewicht af in Amsterdam Afvallen met blijvend resultaat op IJburg

De werkwijze van de eenmalige consulten beschrijf ik bij de fitcheck lijf en fitcheck voeding.

Binnen praktische info: Snel naar:

Kennismaking

Voordat ik een zinvol advies over jouw voeding en afslankdoel kan geven, is het voor mij belangrijk om jou en je doelen te leren kennen! Ik houd daarom met iedere klant een kennismakingsgesprek. Dit kan telefonisch of in mijn praktijk.

Het kennismakingsgesprek is altijd gratis. Dit is mijn investering in een geslaagd traject. Daarnaast, leg ik mijn werkwijze uit. 

Kan ik jou bieden wat je wilt en klikt het? Dan plannen we een intakegesprek.

Intakegesprek

Tussen het kennismakingsgesprek en de intake in houd jij 7 achtereenvolgende dagen een voedingsdagboek bij in de Eetmeter van het Voedingscentrum. Dit vraag ik van jou om zo een goed beeld te krijgen van wat en hoeveel je eet. Tijdens de intake lopen we samen door jouw voedingdagboek heen.

Tijdens het intakegesprek (+/- 90 minuten) bespreken we het door jou vooraf ingevulde intakeformulier.

Daarna gaan we wegen en meten*. Je wordt gewogen op een weegschaal die naast gewicht ook vetpercentage, visceraal vet en fysieke conditie meet. Al deze getallen komen in jouw persoonlijke afslankplan terug. Wegen gebeurt met kleding aan en op blote voeten.

We bespreken de voorwaarden van jouw persoonlijke afslankplan, geheel aan jouw doelen en wensen aangepast. Dit plan beslaat een periode van 13 weken waarin jij naar je streefgewicht beweegt. Ik schets voor jou hoeveel je mag eten en in grote lijnen wat je mag eten. Je ontvangt ook persoonlijke dagmenu’s en een voorstel voor een beweegplan.

De persoonlijke dagmenu’s zijn aangepast aan jouw smaak en leefwijze. Ook het beweegplan is gebaseerd op wat je leuk vindt en fysiek aan kunt. Hierdoor zijn ze voor jou goed vol te houden en zal je al snel zichtbare resultaten boeken. 

Je krijgt ook huiswerk mee, want om jou een goed advies te kunnen blijven geven mag je vóór ieder volgend consult 3 dagen je voeding bijhouden in de Eetmeter app/website van het Voedingscentrum.

Als jij de deur uit bent of de telefoon neerlegt, ga ik aan de slag om jouw afslankplan door te rekenen en tot op de kilo aan jouw situatie aan te passen. Jouw definitieve afslankplan inclusief overige informatie stuur ik je na de intake toe per email.  Zie hier hoe het plan er uit ziet.

Het intakegesprek is vast onderdeel van het 3 maanden traject afvallen.

 

* Bij het online traject vindt wegen niet door mij plaats. Zie het 3 maanden online traject afvallen voor details hoe we dan wel wegen

Meten en wegen

In mijn praktijk in Kortenhoef (gemeente Wijdemeren):

Meten en wegen is noodzakelijk voor mij om een goed beeld te krijgen en de juiste begeleiding te kunnen bieden.Je wordt gewogen op een weegschaal die naast gewicht ook vetpercentage en  visceraal vet (het vet dat het meeste effect op je gezondheid heeft) meet. Al deze getallen komen ieder consult in jouw persoonlijke afslankplan terug. Wegen gebeurt met kleding aan en op blote voeten.

Met deze gegevens kunnen we haalbare en meetbare doelen opstellen. De meet- en weegmomenten zullen bij alle consulten worden herhaald om de vooruitgang te kunnen vaststellen. Het eerste meet- en weegmoment vindt plaats tijdens het intakegesprek.

Als jij kiest voor het 3 maanden online traject afvallen dan verloopt het wegen anders. Er zijn meerdere mogelijkheden:

  • Jij beschikt al over een betrouwbare weegschaal die ook vet% meet. of

  • Jij kan je vet% bij een sportschool laten meten en de meting met mij delen als wij bellen. of

  • Ik kan je helpen een betrouwbare (4 punts) weegschaal die vet% meet aan te schaffen voor een prijs van ongeveer 75 euro. Deze Blijft dan gewoon jouw eigendom. of

  • Jij kan gebruik maken van deze weegschaal tijdens het traject voor € 25,- inclusief verzendkosten naar en van je woning. Ik regel alles, of

  • We laten het vet% achterwege en meten alleen jouw gewicht. Deze laatste optie is met name geschikt als jij veel wilt afvallen en dus redelijk veel overgewicht hebt, denk aan 15+ kilo

Vervolgconsult

Het 3 maanden traject (online en in Kortenhoef) komt met 5 vervolgconsulten. Afhankelijk van de gemeten resultaten en hoe je de afgelopen periode ervaren hebt, zullen we eventueel jouw doelen bijstellen en/of aanpassingen doen aan de dagmenu’s en het beweegplan. 

Je kunt ook geheel je eigen programma samenstellen.

Uiteraard is alle aandacht voor jou persoonlijk! Hoe gaat het met je motivatie; moet ik je afremmen of zijn er wellicht knelpunten? Deze vragen gaan we samen beantwoorden èn we bespreken de mogelijke oplossingen. Je staat er niet alleen voor!

Het laatste vervolgconsult zal ook een eindevaluatie bevatten. Heb je al je doelen bereikt? Zijn er mogelijk nog extra vervolgconsulten nodig of heb je zelf behoefte aan extra ondersteuning in de vorm van een uitgebreider pakket? Alles is mogelijk! Dit bespreken we tijdens de eindevaluatie.

Een vervolgconsult duurt 30 minuten, met een eventuele uitloop naar 45 minuten.

Richtlijnen BGN

De Afweging Gewichtsconsulent is aangesloten bij (en daarmee erkend door) de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN). Mijn praktijk voldoet aan de volgende kwaliteitseisen:

  • Is in het bezit van een erkend diploma Gewichtsconsulent;
  • Volgt regelmatig bij- en nascholingen;
  • Begeleidt de cliënten volgens de BGN-richtlijnen;
  • Is aangesloten bij de BGN-klachtenprocedure;
  • Verkoopt geen afslankproducten.

Je kunt van mij een gedegen advies verwachten, wat jou helpt om op een gezonde en verantwoorde manier op je streefgewicht te komen. Dit alles op basis van gewone, gangbare voeding. Ik werk volgens de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. Deze richtlijnen zijn gebaseerd op de huidige inzichten met betrekking tot voeding en gezondheid. Het Voedingscentrum heeft de richtlijnen vertaald naar toepasbare adviezen voor de consument, zoals de Richtlijnen Voedselkeuze en de Schijf van Vijf.

Ik zal het maar meteen toegeven, ik ben zelf een ‘gemakskoker’. Maar wel 1 die erin geslaagd is gemak met voor de hand liggende  en gezonde ingrediënten te combineren. Je hoeft bij mij niet bang te zijn dat je recepten en weekmenu’s mee krijgt waarvoor je meerdere (dure) winkels af moet of úren in de keuken staat om ingewikkelde recepten in elkaar te draaien. 

Mijn aanpak, 4 pijlers

Afvallen met blijvend resultaat in Amsterdam IJburg Voorgoed van je overgewicht af in Amsterdam Afvallen met blijvend resultaat op IJburg

1. Geen crash-dieet. Streven: afvallen met zo min mogelijk honger

De belangrijkste spelregel van afvallen is simpel; eet een periode lang minder calorieën dan je verbruikt en je valt af. 

Ik bereken voor jou tot op de calorie nauwkeurig hoeveel jij moet eten om jouw afslankdoel te halen. Feit; je gaat een periode lang minder eten dan je lichaam nodig heeft om op gewicht te blijven. Feit is ook dat ik jouw tekort eigenlijk nooit groter maak dan 500 calorieën per dag. Veel (crash) diëten werken met 1000 of soms zelfs maar 500 calorieën totaal per dag. Terwijl je bij mij minimaal altijd zon 1500 calorieën mag eten op een dag.

Aan de hand van jouw voedingspatroon bekijk ik waar jij nog gezondere voedingskeuzes kunt maken. Mede gericht op de doelstelling: gewicht verliezen zonder honger. Lees hier waarom gezond eten jouw helpt minder honger te ervaren tijdens het afvallen.

Dan rest me wel te zeggen dat helemaal zonder honger afvallen niet kan. Je creëert een energie-tekort voor je lichaam bij afvallen en dat gaat altijd gepaard met van tijd tot tijd honger. Maar met de juiste voedselkeuzes is de honger er maar af en toe en blijft hij controleerbaar. Je weet,  als je honger hebt, dat er altijd weer een voedende en verzadigende maaltijd op je wacht binnen een paar uur..

De Afweging Amsterdam voedingsadvies op jouw lijf geschreven

2. Nieuwe inzichten

Hoewel de basisregels van afvallen simpel zijn, zijn er talloze tips en tricks die het voor jou net even wat makkelijker kunnen maken. Makkelijker in de zin  dat gewicht verliezen zonder honger makkelijker is dan met heel veel honger! Dus wat kan je tegen honger doen of hoe voorkom je honger en haal je toch je afslankdoel. Ik wil ze graag met je delen. Ik ken er zelf veel en ik leer er nog steeds meer kennen, ook via mijn cliënten. Kende je deze bijvoorbeeld al? Dat honger soms gewoon dorst is? Kijk bij mijn blogs ‘waarom je van water drinken afvalt’. 

Omgekeerd wordt er over afvallen heel veel geroepen en geschreven dat op weinig gebaseerd is en vaak verkeerd wordt uitgelegd. Ik kan je helpen het onderscheid te maken tussen feit en fabel. 

Nieuwe inzichten hoeven niet altijd leuke inzichten te zijn. Op mijn 13de besefte ik dat ik ‘levenslang’ had; ik moet de rest van mijn leven blijven opletten wat ik eet of ik zou net zo rond worden als mijn familie. Dat was geen leuk besef. Zeker op die leeftijd wordt er door leeftijdsgenootjes om je heen nog gevreten zonder dat ze er een onsje van aan komen. Maar pas als je je iets beseft kan je er naar handelen. 

Samengevat: van mij kan je  nieuwe inzichten over afvallen verwachten en misschien ontstaan er ook wel nieuwe inzichten over je eetgedrag en jezelf.

gewicht verliezen zonder honger

3. Coach & Support

Ik weet hoe ontzettend moeilijk het kan zijn om gewicht kwijt te raken. Je begint vol goede moed maar na een paar dagen komt de klad er al weer in….

Ik zie het als mijn taak om jou er aan blijven te herinneren waarom je wilt afvallen. Ook als je even van het pad af bent geraakt, het is altijd mogelijk om de draad weer op te pakken. Want als het goed is, is jouw motivatie er nog steeds. Jouw echte, diepe motivatie, jouw lange termijn doel is de 2de van jouw 4 ingrediënten voor blijvend gewichtsverlies.. Vaak is die motivatie juist ook een beeld van waar we NIET naartoe willen. Als je dit beeld oproept als jij het moeilijk hebt, kan jij de Dorito’s en de Ben&Jerry’s weerstaan. 

Dus tijdens ieder consult herinner ik jou aan je vooruitgang. Ik maak dit meetbaar en zichtbaar voor jou. Ik heb gemerkt dat dit enorm kan bijdrage aan jouw motivatie tijdens het afvallen..

De Afweging Amsterdam voedingsadvies op jouw lijf geschreven

4. Leefstijl-advies

Net als gezond eten zijn ook voldoende beweging en ontspanning hele fijne maatjes als je wilt afvallen of je fitter wilt voelen.

Natuurlijk helpt extra bewegen ook om meer calorieën te verbranden. Het effect van meer bewegen op afvallen wordt echter vaak overschat. Wist je dat je een halve marathon kan lopen op de calorieën uit één 200 gram zak Dorito chips? Een extra blokje om staat dus niet in verhouding tot die zak chips, tenzij je 21 km om gaat!

Voldoende beweging zorgt er ook voor dat je beter slaapt en het verlaagt je stressniveau. Tenminste, als jij beweegt op een manier die bij jou past.

En daar zet ik dan ook op in: dat jij tot een pakket van bewegen komt waar jij je goed bij voelt. 

gewicht verliezen zonder honger

Voorbeeld gratis Afslankplan

Afvallen met blijvend resultaat in Amsterdam IJburg Voorgoed van je overgewicht af in Amsterdam Afvallen met blijvend resultaat op IJburg

Dit afslankplan gebruik ik bij al mijn trajecten en consulenten, zowel online als in mijn praktijk, Ik heb dit afslankplan ontworpen om jou (en mijzelf) in 1 oogopslag te kunnen laten zien waar je nu staat en waar je over een bepaalde periode (meestal 3 maanden) kunt staan. Het is zeer illustratief en ik wil het je vast laten zien. Daarom dit Gratis Voorbeeld Afslankplan.

Hoe meer geel en uiteindelijk groen de vakjes worden door de weken heen, hoe beter jouw lijf er voor staat.

Omgekeerd werkt het plan ook. Als jij achterloopt op je afslanktarget, blijven de vakjes roder/meer oranje dan ik had voorspeld. Dit is inzichtelijk, eerlijk en onontkoombaar! We zullen in dit geval dus harder aan de slag moeten!

Wie heeft dit plan ontworpen? En wat is mijn complete werkwijze? Lees het hier.

Klik op het Voorbeeld Gratis Afslankplan om te openen in een nieuw venster.

Dit is bij aanvang traject

Klik op het Voorbeeld Gratis Afslankplan om te openen in een nieuw venster.

Dit is een afgerond traject.

Het afslankplan heeft 2 lagen

Deel 1: Het lichaamsplan met jouw cijfers

Het eerste onderdeel van dit Voorbeeld van het Gratis Afslankplan en het afslankplan zoals jij het bij +mij krijgt, is het kwantitatieve advies. Dit omvat hoeveel calorieën, koolhydraten (grammen), eiwitten (grammen) en vetten (grammen)  jij per dag moet eten om je afslankdoel te halen. Een voorbeeld hiervan zie je op deze pagina.

Wat bereken ik voor je?

  • Hoeveel kilo jij verantwoord kan afvallen binnen het traject van 13 weken.

  • Kleurindicaties van rood naar groen geven aan waar je / jouw lijf staat bij de intake en waar je kunt uitkomen over 13 weken.

  • Hoeveel calorieën jij moet (mag?) eten om je streefgewicht te halen.

  • Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten jouw voeding moet bevatten om naar jouw streefgewicht te komen. Ik presenteer dit in marges van bijvoorbeeld 49 tot 121 gram eiwit per dag. Alles binnen deze marge is gezond maar voor jou specifiek geef ik daarbinnen nog een advies. Bijvoorbeeld bij een actieve leefstijl en de wens om gewicht te verliezen zal ik je meer richting de 121 gram eiwitten op een dag adviseren dan richting de 49 gram.

  • Jouw gezonde gewicht bij een gezonde BMI. Mocht jij namelijk meer willen afvallen dan verantwoord is binnen 13 weken dan vertelt dit gewicht jou waar je naartoe kunt streven ná de 13 weken. Je kunt je pakket altijd aanvullen met het stok-achter-de-deur-3-sessies-pakket.

  • Jouw gezonde gewicht bij een gezond vetpercentage. BMI is een handig middel maar is niet voor alle bevolkingsgroepen geschikt. Mensen die veel spiermassa hebben kunnen bijvoorbeeld een te hoge BMI hebben bij een gezond vet%. Aan de hand van jouw lichaamssamenstelling kunnen we bepalen welk streefgewicht voor jou gezond is.

  • Ik hanteer voor jouw leeftijd en geslacht specifieke referentiewaarden voor BMI, lichaamsvet% en lichaamswater%.

Deel 2: Het voedingsplan met jouw voeding

 

Het tweede onderdeel van dit Afslankplan is een kwalitatief plan voor jouw voeding en beweging om jouw afslankdoel te halen.

Welke voeding past bij jou?

Leuk al die grammen eivetten en voedingswitten maar ‘daar kan ik toch niets mee?’ hoor ik je denken. Daarom geef ik in een voedingsplan aan hoe dat er voor jou uit ziet in voedingsmiddelen.

Samen bepalen we met welke voeding we jouw plan inrichten zodat het voor jou gezond en haalbaar is en voldoet aan de vastgestelde calorieën, koolhydraten, eiwitten en vetten. Dit kan soms even puzzelen zijn en het plan kan daarom ook gedurende het traject bijgesteld worden.

Het voedingsplan is ook echt een richtlijn. Je hoeft dit niet strikt te volgen. Het geeft je een goed idee van portie-grootte, iets waar veel mensen (met overgewicht) een probleem mee hebben. 

Hieronder in het Voorbeeld Gratis Afslankplan Voeding een voorbeeld van een aantal dag/keuze menu’s specifiek voor wat iemand lust, wil eten en kan bereiden. Anders heb je er niet zoveel aan. Je krijgt van mij 6-7 keuzes per maaltijd, in dit voorbeeld staan er steeds 2.

Voor de quinoa-erwten-ragout-met-edelgist-krokantjes moet je zelf maar googelen. Ik lever simpele, toegankelijke maaltijd-suggesties. Soms heeft het geen recept nodig en soms een recept vergelijkbaar met de moeilijkheidsgraad van AH-Allerhande recepten.

Klik op het Voorbeeld Gratis Afslankplan om te openen in een nieuw venster.

 

Welke beweging/sport past bij jou?

Met gezond en matig eten kan je al heel veel bereiken als het gaat om gewichtsverlies. Extra, of andere beweging of sport hiernaast kan er voor zorgen dat jij je afslankdoel sneller behaalt, makkelijker behoudt en zorgt voor een fitter gevoel. 

Dit alles natuurlijk weer in overleg met jou, Ben je al actief, wat past bij je, wat kan je betalen, hoeveel tijd wil je er aan besteden. Maar vooral wat vind je leuk? 

En voor sommige mensen gaat het nooit beter worden dan ‘wat vind je uit te houden?’ 2 maal per week voor 30 minuten. Ook daar valt een plan omheen te bouwen. 

Zelfs mensen die vanwege een blessure of ziekte helemaal niet kunnen sporten kunnen een plan op maat krijgen. 

Contact

 

De Afweging

Kerklaan 17

1241 CJ Kortenhoef

06 52 411 355

info@deafweging.nl

 

KVK: 76276694

Rekeningnummer:

NL06 INGB 0008 1690 58 o.v.v. De Afweging

Openingstijden

  

Op afspraak is alles mogelijk

Nu ook online programma’s afvallen

 

Stel je vraag

 
Reactie binnen 2 werkdagen.
Deel via
Shopping Basket